Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-21, 19:43   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-03-22 14:45 Tarjei Boe - Erik Lesser (IBU World Cup)


2018-03-22 14:45IBU World CupTarjei Boe vs Erik Lesser 1 H2H 8 1.909

Sprint H2H Tarjei Boe - Erik Lesser @ 1.909 (Marathonbet), insats 8 units, (ca 4%)

Så har det kommit upp odds hos Marathonbet och det är bara att börja duellera direkt. Har plöjt oddsen hos Bet365, Nordicbet samt Unibet men det har inte varit så glädjande. Ett spel hittade jag men efter att jag bestämt mig hade det sänkts från 1.80 till 1.66 och då var det intressant längre.

Men nu börjar de så smått duka fram smörgårdsbordet och även om det fortfarande är få H2H ute så brukar det dyka upp något som är intressant. Jag tycker mig hittat ett spel här med rätt okej värde.


Statistik i svart och vitt

Tarjei Boe har 85% i skyttet vilket han haft de två senaste säsongerna också. I liggande runt 90% medan han har runt 80% i stående.

Erik Lesser har 84% den här säsongen medan han haft någon procentenhet högre de föregående säsongerna. I liggande 2017/2018 har Lesser 91% medan han har 78% i stående. Totalt lite sämre än vad han haft de senaste åren.

Så i skyttet över tid är det väldigt jämnt, med knapp fördel norrmannen. Så det här påverkar vågskålen väldigt lite då den redan har ett kraftigt övertag.

Vad gäller skidåkningen så ligger de båda rätt lika även här. De har -2% i statistiken.


Vem försöker jag då lura?

Ja, följer vi statistiken slaviskt så ser det ju ut som en slantsingling men det finns fler faktorer som måste vägas in. Jag tar först och främst upp det som talar för norrmannen.

De fyller båda 30 i år och fram till idag har Bö 199 världscupstarter medan Lesser har 188 stycken. Så de har haft ungefär samma chans att prestera.

I sprint har Lesser en tredjeplats som bäst medan Bö har fem vinster, tre andraplatser samt fem tredjeplatser. Det skiljer en del. Men det kanske var sju år sen? Visst, det mesta sopades hem säsongen 10/11 och det är ju ett tag sen. Men det blir ofta topplaceringar varje säsong för Bö och i år har han totalt sju stycken topp 5 placeringar i de olika disciplinerna. Jämför detta med Lesser som har fyra stycken topp 5.

Fokuserar vi mer på sprint som det ju nu handlar om ser vi följande ur statistiken. Tysken har 3-8-44-15-7-36 samt kom han 11 i OS. Norrmannen har följande den här säsongen, 1-14-48-5-22-33-26 samt 13 i OS. Så här är det fördel Lesser och det ska vi så klart inte negligera.

I sprintcupen har Bö 20 poäng fler än Lesser och det är typ den tävlingen han har mer i resultatlistan.


Formen

Vad gäller skidåkningen i OS så var Bö 25 sekunder snabbare i spåret med en bom mer och ett extra varv i straffrundan som gjorde att placeringen var 13 mot 11.

I Kontiolahti efter OS var de ungefär lika snabba vad gäller skidåkningen. Detta medan i Oslo senaste helgen åter var klar fördel Bö med drygt 15 sekunder snabbare åkning, dvs knappt vad en straffrunda tar att köra. I senaste tävlingen (jaktstarten) så skilde det ungefär halvminuten till norrmannens fördel.

Så i nuvarande form så är det bättre åkfart på Bö och då de skjuter ungefär lika så är det att kasta tärning efter tärning för att se de olika utfallen. Flera gånger kommer Bö ha råd med en straffrunda mer än Lesser och ändå klara sig före. Vid samma antal bom är det fördel norrmannen och skulle han dessutom få färre bom än Lesser så talar nästan ingenting till tyskens fördel.

Så jag skulle faktiskt spela det här ner till 1.80, och kanske ner till 1.75 innan värdet borde vara borta.

Terjei Bö var ju borta i stort sett hela förra säsongen. Sjukdom har jag för mig men kan förväxla det nu så ha det inom parentes. Oavsett så är han tillbaka på allvar med sitt tävlande, och då Lesser inte visar samma skidåkning i dag som norrmannen så summerar jag detta som ett bra spel.

Form och grundkapacitet är det som gör att jag värderar så här medan den som slaviskt följer statistiken kommer få det till en 50/50 ungefär som bolagen. Sen ska det ju tävlas också, men det tar vi då!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 14:35   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

FÖRLUST! Felfritt av Lesser räcker klart för att komma före norrmannen i mål. Ska dock bli intressant att se om han tappar i spåret eller inte. Såg mörkt ut inför det stående och inte ens en bom såg ut att räcka för mitt spel. Var det närmare en 50/50 eller var det bara en bom av mig?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td